A l’hora de fer un text, no ho podem fer de qualsevol manera. Si volem que un text transmeti amb èxit allò que volem dir, ens hem de regir sempre per unes normes que hi ha establertes. Si les fem servir correctament, la persona que rep el missatge ens entendrà perfectament.
Algunes passes a seguir són les següents:
Primerament, hem de fer una planificació. És a dir, em de saber a qui ens dirigim, de quin tema volem parlar, quins són els nostres objectius, quina extensió tindrà el text i la seva estructura.
Seguidament, hem de recollir informació del tema del que volem parlar. Tenim varies opcions per fer això. Apuntant tot allò que ens passi pel cap en un moment determinat, ens podem documentar fent una recerca d’informació en els diferents medis, mirar de no oblidar-nos dades importants, etc...
Un cop tenim tot això en marxa, hem de fer una selecció de les idees, triar-les i ordenar-les. A partir d’aquí podem començar a redactar.
La redacció no pot ser de qualsevol manera, s’ha d’estructurar bé en paràgrafs amb les diferents idees recollides. Per unir aquestes idees s’han de fer servir els connectors per tal de que la lectura sigui més comprensible. Això sí, mai ens hem d’oblidar de la puntuació per donar un sentit o un altre al text.
Sempre s’ha de tenir en compte l’estil amb el que escriurem (adequació, claredat, precisió, concisió, variació, etc...
Finalment, hem de revisar sempre el que escrivim, no tan sols el lèxic, l’ortografia, sinó que també s’ha de revisar el contingut i si veiem que es pot millorar: fer-ho!
És molt important tenir en compte tots aquests trets esmentats, ja que sinó podríem provocar que el lector no entengués el nostre missatge o que no li agradés el que hem escrit.
Durant el curset d’autoaprenentatge del català, vaig tenir l’ocasió de llegir un mateix text amb diferents signes de puntuació i creieu-me, tot i sent els mateixos textos, els seus significats eren completament diferents.
Algunes passes a seguir són les següents:
Primerament, hem de fer una planificació. És a dir, em de saber a qui ens dirigim, de quin tema volem parlar, quins són els nostres objectius, quina extensió tindrà el text i la seva estructura.
Seguidament, hem de recollir informació del tema del que volem parlar. Tenim varies opcions per fer això. Apuntant tot allò que ens passi pel cap en un moment determinat, ens podem documentar fent una recerca d’informació en els diferents medis, mirar de no oblidar-nos dades importants, etc...
Un cop tenim tot això en marxa, hem de fer una selecció de les idees, triar-les i ordenar-les. A partir d’aquí podem començar a redactar.
La redacció no pot ser de qualsevol manera, s’ha d’estructurar bé en paràgrafs amb les diferents idees recollides. Per unir aquestes idees s’han de fer servir els connectors per tal de que la lectura sigui més comprensible. Això sí, mai ens hem d’oblidar de la puntuació per donar un sentit o un altre al text.
Sempre s’ha de tenir en compte l’estil amb el que escriurem (adequació, claredat, precisió, concisió, variació, etc...
Finalment, hem de revisar sempre el que escrivim, no tan sols el lèxic, l’ortografia, sinó que també s’ha de revisar el contingut i si veiem que es pot millorar: fer-ho!
És molt important tenir en compte tots aquests trets esmentats, ja que sinó podríem provocar que el lector no entengués el nostre missatge o que no li agradés el que hem escrit.
Durant el curset d’autoaprenentatge del català, vaig tenir l’ocasió de llegir un mateix text amb diferents signes de puntuació i creieu-me, tot i sent els mateixos textos, els seus significats eren completament diferents.
No hay comentarios:
Publicar un comentario