CASSANY, D. (1987). Descriure escriure. Barcelona: Ed. Empúries
D’aquest llibre, fem una lectura de la pàgina 29 a la 44 i veiem les diferències entre la comunicació oral i la comunicació escrita.
A la primera, la persona que rep el missatge el comprèn al mateix temps que el diu la persona que parla, en canvi a la segona, observem que el lector triga més en llegir i no comprèn al 100% fins que no acaba de llegir.
Hi ha diferències contextuals, que fa referència a l’espai, el temps, etc... i diferències textuals que fan referència al text, com la gramàtica, l’adequació, la coherència.
Per fer un text correcte, ens hauríem de regir per les normes del I.E.C. (Institut d’estudis catalans).
Tant si fem servir l’expressió oral com l’escrita, ens hem d’adequar sempre a les diferents situacions en les que ens trobem en la societat. Hem de fer-ho d’una manera qualitativa, correcta i adient, seguint una sèrie de normes que hi ha establertes.
A l’educació primària s’ha d’usar molt més el canal oral, cosa que trobo a faltar en la meva educació quan vaig fer l’E.G.B., ja que practicàvem molt més l’escrit. Penso que si tens una bona base oral, facilitaria molt a l’hora d’escriure.
D’aquest llibre, fem una lectura de la pàgina 29 a la 44 i veiem les diferències entre la comunicació oral i la comunicació escrita.
A la primera, la persona que rep el missatge el comprèn al mateix temps que el diu la persona que parla, en canvi a la segona, observem que el lector triga més en llegir i no comprèn al 100% fins que no acaba de llegir.
Hi ha diferències contextuals, que fa referència a l’espai, el temps, etc... i diferències textuals que fan referència al text, com la gramàtica, l’adequació, la coherència.
Per fer un text correcte, ens hauríem de regir per les normes del I.E.C. (Institut d’estudis catalans).
Tant si fem servir l’expressió oral com l’escrita, ens hem d’adequar sempre a les diferents situacions en les que ens trobem en la societat. Hem de fer-ho d’una manera qualitativa, correcta i adient, seguint una sèrie de normes que hi ha establertes.
A l’educació primària s’ha d’usar molt més el canal oral, cosa que trobo a faltar en la meva educació quan vaig fer l’E.G.B., ja que practicàvem molt més l’escrit. Penso que si tens una bona base oral, facilitaria molt a l’hora d’escriure.
No hay comentarios:
Publicar un comentario