martes, 29 de diciembre de 2009

Intervenció de síntesi

Encara recordo, quan era un adolescent, una època en la que no existien el mòbils, els DVD, els llapis USB, ni cap de les tecnologies que hi ha avui dia. Qui ho hagués dit...

Els meus primers contactes amb l’informàtica va ser quan vaig fer F.P. Administratiu, tot i que no vaig arribar a conèixer algunes de les eines que ofereix fins que vaig començar a treballar com administratiu.

A la feina vaig aprendre a fer servir algun processador de textos, a guardar documents i fotografies als llapis USB però poca cosa més.

A començament de curs quan vaig saber que havia de crear un bloc se’m va fer una muntanya, la veritat sigui dita. No només havia de crear un bloc sinó que havia de tractar fotografies, treballar amb l’àudio i fer servir un munt d’aplicacions desconegudes per a mi.

La creació del blog va ser bastant fàcil, només havies de seguir les passes indicades al blogger però un cop dintre vaig pensar: Ara què? Estava espantat. No sabia com començar, però vaig començar a remenar i “mica en mica s’omple la pica”.

Al principi vaig fer alguna entrada senzilla, però les dificultats van anar en augment: penjar fotografies, penjar vídeos, Power Points, presentacions amb Google docs, etc... Les dificultats que em vaig trobar van ser dobles, primerament fer servir aquestes eines esmentades, ja que no les havia usat mai i seguidament penjar-les al bloc.

Preguntava als companys com fer-ho, m’ho explicaven però era com si em parlessin en xinès. Un dia vaig asseure i em vaig decidir a fer-ho d’una manera o altra i així ho vaig fer. Vaig anar pas a pas, descarregant programes necessaris com l’Audacity (àudio), el Gimp (fotografies), Slideboom (per pujar presentacions a la xarxa) i així vaig anar ampliant coneixements.

Durant aquests tres mesos he conegut d’una manera més profunda el que significava Web 2.0 doncs ho desconeixia. Algunes de les tasques fetes han sigut d’una manera col•laborativa i cooperativa gràcies a la connexió a Internet potenciant el treball en xarxa.


Fins el passat mes de Setembre tan sols tenia una adreça de correu electrònic a hotmail amb la qual enviava missatges als meus amics. Ara, amb la creació del blogger vaig obrir una altra compte a gmail, a més a més he conegut els xats, alguns fòrums, i tot i que tothom vol que m’obri un facebook (xarxa social) no les acabo de tenir totes amb mi. Primerament perquè no tinc tant de temps i segon no m’agrada donar tanta informació personal. Segurament tard o d’hora obriré una compte i serà una manera de practicar tots aquests nous conceptes que vaig aprenent (puja fotos, baixa vídeos, etc...)

Després de fer una visió global del meu bloc, he reflexionat que si tornés a començar de nou, amb tot els coneixement adquirits fins a la data, es podria millorar bastant, doncs m'he tret aquesta por de "glogejar". Penso que amb molt d'esforç i pràctica les coses s'aprenen i en aquest cas, amb el blog a més d'aprendre a etiquetar, afegir gadgets i d'altres, pots compartir les teves experiències amb els demés, els quals a la mateixa vegada amb els seus comentaris ampliar els teus coneixements.






Per concloure, m’agradaria dir que gràcies al blog, a GITIC i al tutor Xavier Àvila, he pogut ampliar el coneixement i funcionament de totes aquestes eines que fins ara desconeixia. Tot aquest món avança ràpidament i si no estàs al dia, en un futur podríem ser analfabets d’aquest nou llenguatge que es parla avui dia. Hem d’aprendre a explorar l’ informació, analitzar-la i fer servir el més adient i com a futur docent, crec que això és el que haurem d’ensenyar.


Dues intervencions a destacar:


"El mur de Berlín": He escollit aquesta entrada per la satisfacció que m'ha aportat el global de l'activitat, tant per el treball realitzat amb l'Àlvar, com el treball de recerca i finalment l'exposició davant dels companys.

"El programari lliure": He escollit aquesta entrada, més que pel contingut, pel gran esforç que recordo vaig fer a l'hora de crear el Power Point, treballar amb el Slideboom, penjar-ho al bloc, etc... Segurament no és el millor, però hi vaig dedicar molta estona i per a mi va ser molt gratificant.

1 comentario:

  1. A mio vita hè bella grazia à voi, Mein Helfer. Signore Ghjesù in a mo vita cum'è una lumera di candela in a bughjura. Avete dimostratu u significatu di a fede cù e vostre parolle. Sapemu chì ancu quandu chjene tuttu u ghjornu pensendu à cumu ricuverà, ùn era micca dormu, avete caru à mè. Iu cuntattenu in u centru d'herbalarii Dr Itua, chì stava in Africa Afrique. Un amicu meu in Hamburg hè ancu da l'Africa. Ella m'hà parlatu di l'erbe africana, ma ùn era nervu. Sò assai teme à u circondu in l'Àfrica perchè intesu assai affari terribbili per elli da u mo cristianu. Dieu per a direzzione, piglià un passu veru è cuntattate cun ellu in l'email è andà dopu traschate à WhatsApp, m'hà dumandatu sè ùn vi puderà trattamentu o vogliu un mandamentu, li disse à quandu vulia sapè cumu compru u bigliettu in 2 viaghji à l'Africa Per meetu Dr. Itua, ch'e aghju andà è ùn era persone di i persone ch'e aghju vistu. Patente, malati. Itua hè un Dieu mandatu à u mondu, aghju dettu à u mo pastoru ciò ch'e aghju fattu, u Pastor Bill Scheer. Avemu una battaglia veramente bellissima cù Spirit e Flesh. Adorazione chì a stessa nuttata. Ellu pricava per mè è m'hà dumandatu di guidà. Passava 2 settimane è 2 ghjorni in Africa à Dr Itua Herbal Home. Dopu u trattamentu, mi dumandava di scuntrà à a so infermiera per a prova di VIH quandu l'aghju fattu. Hè negativu, aghju dumandatu à u mo amicu per piglià à un altru hospitalu vicinu à l'aghju ghjunsenu, era negativu. Eppuru era bianchissima cù u risultatu, ma cuntentu d'entra di mè. Partìimu cun Dr. Itua, aghju aghju aghju però vi spiegà chì ùn aghju micca bè cumu per vede ellu a mo apprizziamentu, perchè capisce a mo situazione, ma prumminciu chì ellu tistimunarà da a so bè travagliu. Perchè Diu per u mo amicu amicu, Emma, ​​sò chì sapemu puderà leghje questu ora, vogliu ringraziarli. E assai grazie à u Dr. Itua Herbal Centre. Dà i so calendariu chì aghju pututu u mo muro in casa. Dr. Itua pò ancu guariscenu e seguenti malati ... Cancer, HIV, Herpes, Hepatitis B, Etenimentu Inflamatoriu, Diabetes, Cansu Umorru, Kardetturali, Cansi tas-Sider, Kanċer tar-Rijansi, Leukemia, Lun, Fribroid, Infertility, Parkinson's, Inflammatory malatia di l'intestione, Fibromialia, ripigelu l'ex. Pudete cuntattà per email o appressu, @ .. drituaherbalcenter@gmail.com, numiru telefònicu .. + 2348149277967 .. Hè un bon mèdic, parle cun ellu amate. Sò sicuru chì ellu ancu esse intesu.

    ResponderEliminar