sábado, 10 de octubre de 2009

Comunicació oral, escrita i digital

Les classes han començat i a un ritme en el qual no val a badar, sobre tot si l'últim curs que vas fer, fa anys que el vas deixar enrere.

En les primeres classes se'ns va regalar alguna poesia, recordo molt be una que parlava de les comes, molt simpàtica i divertida. A partir d'ara les portarem nosaltres per la resta de companys. Qui serà el primer en atrevir-se?

Em va cridar l'atenció una de les practiques, on agafant diferents paraules del camp semàntic de la brutícia i donant individualment una puntuació del 1 al 10, podíem veure quina diversitat d'opinions hi ha al respecte. Depèn a qui/com li dius, tenen un significat o un altre.

En una de les lectures fetes a classe (de diferents autors), en aquest cas referint-nos a un fragment de PAGÈS, V. (1998). Un tramvia anomenat text. Barcelona: Ed. Empúries, vam tenir l'ocasió de veure que de vegades es pot donar que un mateix text sigui interpretat de manera positiva o negativa segons el context i segons la persona.

Altres lectures que vam fer:

TUSON, J. (2001). Una imatge no val més que mil paraules. Barcelona: Ed. Empúries.

SERRANO, S. (2009). La festa dels sentits. Barcelona: Ara llibres.

TORRALBA, F. (2006). L'art de saber escoltar. Barcelona: Pagès Ed. D'aquest vam llegir el capítol I "Escoltar i Sentir" i el capítol 5 "Fer silenci".

SERRANO, S. (2003). El regal de la comunicació. Barcelona: Ara Llibres.

BOSCH, E. (2003). Educació i vida quotidiana. Vic: Euno Ed.

A través de diferents cançons, poesia visual (obres d'en Joan Brossa dins el Google), poesia, novel.la (fragments), assaigs, contes i vídeos (anunci Estrella Damm) hem pogut observat alguns models de descripció, estudiant després el seu significat, estructuració dels textos (el seu procediment) i les tècniques descriptives.

Un altre text que hem pogut estudiar, és el de la competència comunicativa, on veiem que és la capacitat que uneix el coneixement de la llengua i l'habilitat per fer-la servir les quals enriquim arrel de l'experiència social, les necessitats i motivacions. Aquí trobem 4 punts importants:

* Competència lingüística/gramatical: (s'ha de tenir!)
* Competència sociolingüística: No és el mateix parlar amb el vei que en un auditori...
* Competència discursiva: Descripció, narració, etc... (Els hem de conèixer)
* Competència estratègica: Parlàvem del "cajón desastre" on fem servir tota estratègia per saber com tapar un forat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario