En les primeres classes se'ns va regalar alguna poesia, recordo molt be una que parlava de les comes, molt simpàtica i divertida. A partir d'ara les portarem nosaltres per la resta de companys. Qui serà el primer en atrevir-se?
Em va cridar l'atenció una de les practiques, on agafant diferents paraules del camp semàntic de la brutícia i donant individualment una puntuació del 1 al 10, podíem veure quina diversitat d'opinions hi ha al respecte. Depèn a qui/com li dius, tenen un significat o un altre.
En una de les lectures fetes a classe (de diferents autors), en aquest cas referint-nos a un fragment de PAGÈS, V. (1998). Un tramvia anomenat text. Barcelona: Ed. Empúries, vam tenir l'ocasió de veure que de vegades es pot donar que un mateix text sigui interpretat de manera positiva o negativa segons el context i segons la persona.
Altres lectures que vam fer:
TUSON, J. (2001). Una imatge no val més que mil paraules. Barcelona: Ed. Empúries.
SERRANO, S. (2009). La festa dels sentits. Barcelona: Ara llibres.
TORRALBA, F. (2006). L'art de saber escoltar. Barcelona: Pagès Ed. D'aquest vam llegir el capítol I "Escoltar i Sentir" i el capítol 5 "Fer silenci".
SERRANO, S. (2003). El regal de la comunicació. Barcelona: Ara Llibres.
BOSCH, E. (2003). Educació i vida quotidiana. Vic: Euno Ed.
A través de diferents cançons, poesia visual (obres d'en Joan Brossa dins el Google), poesia, novel.la (fragments), assaigs, contes i vídeos (anunci Estrella Damm) hem pogut observat alguns models de descripció, estudiant després el seu significat, estructuració dels textos (el seu procediment) i les tècniques descriptives.
Un altre text que hem pogut estudiar, és el de la competència comunicativa, on veiem que és la capacitat que uneix el coneixement de la llengua i l'habilitat per fer-la servir les quals enriquim arrel de l'experiència social, les necessitats i motivacions. Aquí trobem 4 punts importants:
* Competència lingüística/gramatical: (s'ha de tenir!)
* Competència sociolingüística: No és el mateix parlar amb el vei que en un auditori...
* Competència discursiva: Descripció, narració, etc... (Els hem de conèixer)
* Competència estratègica: Parlàvem del "cajón desastre" on fem servir tota estratègia per saber com tapar un forat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario